12 Ocak 2008 Cumartesi

Bu haftanın ürünü : Kıbrıscık Pirinci



Bolu'ya özgü bir pirinç türüdür. Çok lezzetlidir ve lezzeti İlçede içme suyu olarak kullanılan Bolu Dağları Köroğlu sularının aynısın çeltik tarlalarında kullanılmasından kaynaklandığı sanılmaktadır. 200-300 metre derinlikteki vadilerde yetişmesi de lezzetini artırır. Bolulu ustaların çoğu pilavlarında Kıbrıscık Pirinci kullanırlar. Özellikle Acem Pilavı adlı meşhur yemek Kıbrıscık Pirincinden yapılır. Bire üç su oranı ile pişirilir. Bu pirinçle yapılan pilavın 1 hafta bayatlamadığı söylenir. Lezzetindeki farklılıktan dolayı minarel ve genetik yönden araştırılmaya alınmıştır.Fabrikalar yerine köy değirmenlerinde dövüldüğü için taşlı olur. Bu pirinç türü bu yörenin dışında başka yerde yetişmemektedir. Bu ürün hakkında sizde birşeyler biliyorsanız paylaşınız.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Bolu'da annemler bundan başka pirinçle pilav yapmazlar. Yazları bazen banada gönderiyor ama inanın ne kadar gçnderse yetmiyor. Çünkü çocuklar her gün pilav yiyor. Boluluyum diye söylemiyorum Baldo Pirinci unutacaksınız. Sitenizde satıldığını gördüm artık Annemden beklemeden sipariş verebilirim sanıyorum. Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

kıbrıscık pirincinin tanıtım yazısındaki ifadelerin bazıları yanlıştır.kıbrıscık pirincinden yapılan pilavın adı mengen pilavı olurmu böyle saçma bir isim verilemez.kıbrıscık pirincinden yapılan pilavın adı ACEM PİLAVIDIR.
Eğer mengenli aşçılar Kıbrıscık pirincini çalışmış oldukları kurumlarda kullansalardı bizim pirincimizi bütün Türkiye tanırdı.Tanıtım yazınızda kullandığınız (mengen pilavı)yazınızı protesto ediyorum o ibareyi çıkarmanızı rica ediyorum.çünkü mengenli aşçılar bizim köyün pirincini kullanıp tanıtsalardı bizim ekim yaptığımız tarlalar yok olmayla karşı karşıya kalmazdı.yapılan hes projesine bütün Türkiye karşı çıkardı.